ارتباط با ما 02171731

قیمت ماربل شیت

زمان مطالعه: 4 دقیقه ماربل یک کلمه لاتین است که معنی آن مرمر است. ورقه ها مصنوعی پی وی سی با طرح مرمر به ماربل شیت معروف هستند. این ورقه ها بیشتر جهت نمای داخلی ساختمان استفاده می شوند. اتاق های گوناگون خانه یا رستوران و فضاهای تفریحی و یا در اداره و بیمارستان در کف یا دیوار با ...

قیمت ماربل شیت
4 دقیقه
0 دیدگاه
azaran23
زمان مطالعه: 4 دقیقه

ماربل یک کلمه لاتین است که معنی آن مرمر است. ورقه ها مصنوعی پی وی سی با طرح مرمر به ماربل شیت معروف هستند. این ورقه ها بیشتر جهت نمای داخلی ساختمان استفاده می شوند. اتاق های گوناگون خانه یا رستوران و فضاهای تفریحی و یا در اداره و بیمارستان در کف یا دیوار با ماربل شیت پوشیده می شوند.

ماربل شیت مانند یک قاب بزرگ سنگی است که بر روی دیوار یا کف زمین یا حتی سقف چسبانده می شود. پوشاندن زمین یا دیوار با این نمونه کف پوش و یا دیوار پوش آذران پلاست باعث زیبایی و ایجاد نمایی لاکچری در محیط می گردد. ورقه های مصنوعی طرح سنگ به گرانی نمونه های سنگ اصل نیست ولی به زیبایی آن هستند.

طرحهای مرمری چگونه است؟

قیمت ماربل شیت
قیمت ماربل شیت

نحوه نصب ماربل شیت چگونه است؟


قیمت ماربل شیت  و هزینه نصب آن به صورت بدون درز و یک تکه یا چند تکه با سایزهای مختلف متفاوت است. برای نصب این سنگ از قرنیز با ابعاد و قیمت متفاوت استفاده می گردد. قرنیز برای دور کار و خصوصا جهت پوشاندن لبه پایینی کار استفاده می گردد.

قیمت ماربل شیت و نصب آن بر حسب ابعاد و مساحت کار حساب می شود. این ورقه ها در صورت نیاز به ابعاد متفاوت در کار به سادگی با دستگاه برش می خورد.

ضخامت این ورقه ها 4 میل و دارای استحکام کافی است. برش آن با اره گرد با تیغه مخصوص صورت می گیرد. این ورقه ها با چسب مخصوصی در محل مورد نظر چسبانده می شود. در مدت زمان کوتاهی چسب عمل نموده و ورقه ها اتصال می یابند. برای داشتن یک نمای شیک و جالب بهتر است از نصابهای حرفه ای در این زمینه استفاده شود.

میزان تقاضای ماربل شیت

نصب هر نوع دکوراسیون و نمای داخلی و خارجی مانند ماربل شیت در ساختمانها یک امر سلیقه ای است. نمای داخلی و خارجی ساختمان را با هر طرح و نمایی می توان تزیین کرد. این کار با سنگ و حتی کلوخه و رنگ و یا سیمان سفید و یا چوب و ورقه های مصنوعی با طرح هایی مانند مرمر می تواند صورت بگیرد.

ورق ماربل شیت که نمایی از سنگ بر ورقه های پی وی سی میباشد از لحاظ قیمت می تواند به صرفه تر از سنگ مرمر باشد. ارزانتر بودن قیمت ماربل شیت باعث افزایش تقاضا گردیده است.

هر چه کیفیت ورقه ها بهتر باشد و از تنوع بالاتری برخوردار باشد میزان تقاضا باز هم بالاتر می رود. این تقاضا می تواند در بازار داخلی و یا خارجی صورت بگیرد.

میزان تقاضا از کالایی، با افزایش رضایت مشتری رشد می کند. هر چه رضایت بالاتر باشد خود تبلیغی برای واحد تولیدی است که تقاضای بیشتری داشته باشند. رضایت با تقاضا رابطه مستقیم دارد.

میزان عرضه ماربل شیت

سیاست عرضه ورقه های تزیینی باید با توجه به تقاضای بازار صورت بگیرد. اگر تقاضا بالا باشد شرکت های تولیدی می توانند ورقه های زیادی تولید نمایند و با قیمت ارزان عرضه کنند.

سیاست دیگر شرکتهای تولیدی در برابر تقاضای بالا این است که ورقه های کمتری تولید کنند و با قیمت بالاتری عرضه کنند.

این دو رفتار متفاوت شرکتهای تولیدی در برابر تقاضای بالا می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. یکی از دلایل حفظ معادن و محیط زیست و فشار کمتر به مخازن این سنگ زیبا است که تولید ورقه های مصنوعی را افزایش می دهد. برعکس ممکن است خود ورقه ها و همچنین واحدهای تولیدی آلاینده هوا یا آبهای زیرزمینی باشند در این صورت تولید آن کاهش می یابد.

سیاست عرضه و قیمت ماربل شیت تحت تاثیر آینده نگری های محیط زیستی و اقتصاد قرار گرفته است

عوامل موثر بر قیمت ماربل شیت چیست؟

قیمت ماربل شیت تحت عوامل مختلفی بر حسب نیاز روز تغییر می کند. قیمت این ورقه تحت تاثیر کیفیت و میزان عرضه و تقاضا می باشد.

زمانی که تقاضا برای این ورقه ها زیاد باشد عرضه بالا می تواند قیمت ماربل شیت را کاهش دهد. تولید کننده در این حالت با فروش بالا سود خود را بدست می آورد.

زمانی که در کنار تقاضای بالا عرضه کم باشد در این حالت قیمت ماربل شیت بالا می رود. تولید کننده در این حالت از فروش با قیمت بالا سود می برد.

تنظیم قیمت ورقه های تزیینی ساختمانی

قیمت ماربل شیت و سایر تزیینات ساختمانی را میتوان با واردات و صادرات تنظیم کرد. هنگامی که تولید و عرضه کالایی در داخل کشور کم باشد و تقاضا بالا باشد این امر سبب افزایش قیمت می گردد. چاره افزایش قیمت اجازه واردات است. کمبود کالا باید به سبکی جبران شود خصوصا اگر این کالا یک از مصالح ساختمانی باشد. کمبود مصالح ساختمانی در نهایت روی قیمت مسکن می تواند تاثیر بگذارد.

عکس این مطلب نیز صادق است یعنی عرضه بالا باشد اما به دلایلی مانند رکود بازار مسکن تقاضای مصالح ساختمانی مانند ماربل شیت کاهش پیدا می کند. جهت جبران و جلوگیری از ضرر تولید کننده صادرات کالای مازاد بهترین گزینه است.

خروج کالا از بازار به کمک صادرات یک روش خوب جلوگیری از کاهش قیمت و یا تخریب کالاهای مازاد است. نگهداری کالای مازاد در انبار باعث افزایش هزینه های انبار داری می گردد.

تعرفه های گمرکی یک راهکار مهم جهت تنظیم قیمت بازار و حمایت از تولید کننده داخلی است. این تعرفه ها بر حسب نیاز و سیاست اقتصادی کشور تنظیم می شود. زمانی که کالایی که در داخل تولید می شود ولی  به علت کمبود واردات هم دارد روی کالای وارداتی تعرفه قرار می دهند.

همچنین در صادرات با برداشت تعرفه گمرکی از کالای ملی زمینه رقابت را برای تولید کننده داخلی فراهم می شود. این امر در مورد ماربل شیت و سایر مصالح ساختمانی صادق است.

نمودارهای عرضه و تقاضا و پیدا کردن نقطه برخورد آنها با یکدیگر در فهمیدن کمبود یا مازاد بودن کالایی یا حالت تعادل آن در بازار خیلی مهم و مفید است.

مزایای ماربل شیت

قیمت ماربل شیت به عنوان ورقه های تزیینی مصنوعی، جانشین سنگ مرمر طبیعی، ارزانتر است. کاهش قیمت مصالح ساختمانی در نهایت می تواند باعث کاهش قیمت مسکن شود.  خانه هایی شیک ولی ارزان با مصالح جدید ساخته می شوند. یک نکته مثبت دیگر وزن پایین تر ورقه های پی وی سی است. این امر باعث کاهش خسارت جانی و مالی در حوادث زلزله می گردد.

 تولید ورقه های مصنوعی ماربل شیت با کیفیت بالا راهی برای حفظ محیط زیست و کوهها می باشد. سنگ مرمر را از کوهها استخراجی می نمایند که استخراج بالا می تواند روی شکل طبیعت تاثیر بگذارد. تخریب کوهها می تواند زندگی موجودات زنده را با تخریب زیستگاه آنها تهدید کند.

طول عمر و دوام مفید این کالا و عایق بودن آن در برابر صدا و حرارت و طراحی متنوع آن از مزیتهای دیگر آن است. این سنگ مصنوعی دیرسوز بودن و آنتی باکتریال است. از دیگر نکات مثبت ورق های ماربل شیت نصب آسان و سریع آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *