ارتباط با ما 02171731

سقف کاذب آکوستیک چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه سقف کاذب آکوستیک یک سقف ثانویه است که در زیر سقف اصلی  قرار می گیرد و مانع ورود یا خروج آلودگی های صوتی می شود. سقفهای کاذب آکوستیک در حالت استاندارد می توانند تا 70 درصد از صداهای اطراف را جذب کنند. نصب سقفهای کاذب آکوستیک کار پیچیده ای نیست و به راحتی روی سقف ...

سقف کاذب آکوستیک
3 دقیقه
0 دیدگاه
azaran23
زمان مطالعه: 3 دقیقه

سقف کاذب آکوستیک یک سقف ثانویه است که در زیر سقف اصلی  قرار می گیرد و مانع ورود یا خروج آلودگی های صوتی می شود. سقفهای کاذب آکوستیک در حالت استاندارد می توانند تا 70 درصد از صداهای اطراف را جذب کنند.

نصب سقفهای کاذب آکوستیک کار پیچیده ای نیست و به راحتی روی سقف اصلی نصب می شود. سقف کاذب آکوستیک به دو شکل مخفی و نمایان نصب می شود. در نوع مخفی، تایل ها  از سمت پایین نصب شده و در نوع نمایان تایل ها از سمت بالا اجرا می شوند. در شکل مخفی تایل ها به صورت مستقیم بر روی سقف وصل شده ولی در نوع نمایان تایل ها بر روی یک شبکه فلزی یا چوبی وصل می شوند.   

انواع سقف کاذب آکوستیک

انواع سقف های کاذب آکوستیک وجود دارند و می توانند برای عایق بندی صدا استفاده شوند. در ادامه به رایج ترین انواع موجود در بازار داخلی اشاره خواهیم کرد. 

تایل گچی

می توان گفت رایج ترین تایل سقف کاذب آکوستیک، تایل گچی است. به طور معمول ابعاد این نوع تایل 60 در 60 سانتی متر است.

تایل پوشالی

تایل پوشالی از ترکیبات آب، پودر منیزیت و پشم چوب تولیده شده و از دوام بالایی برخوردار است.

تایل الیاف معدنی

تایل الیاف معدنی از خاک رس، پرلیت و مواد معدنی طبیعی دیگری ساخته شده و به دلیل ظاهر زیبا و کارایی بالا طرفداران زیادی دارد.

مزایای سقف کاذب آکوستیک

سقفهای کاذب آکوستیک غالبا برای عایق بندی صدا استفاده می شوند ولی مزایای دیگری نیز دارند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

پنهان کردن تاسیسات

سقف کاذب آکوستیک گذشته از زیبایی بصری و ایجاد مانع در مقابل آلودگی صوتی، این مزیت را دارد که تاسیسات مکانیکی، الکتریکی و لوله کشی را از دید پنهان کرده و در عین حال دسترسی به این تاسیسات را راحت تر کند.

انعکاس نور

سقف کاذب آکوستیک قابلیت انعکاس دارد. به این معنی که نور موجود در فضای شما را به طور طبیعی چند برابر می کند. در واقع انتخاب رنگ مناسب سقف های آکوستیک، باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. 

تعویض آسان

این یک موضوع طبیعی است که همه مصالح در مقابل رطوبت آسیب پذیر هستند. در صورت آسیب تایل های سقف کاذب آکوستیک، آنها به راحتی از پازل خود جدا شده و قابل تعویض هستند.

زیبایی ظاهری

با صرف هزینه کم می توان ظاهری زیبا به فضاهای داخل ساختمان داد.

بهینه سازی مصرف انرژی

سقف کاذب آکوستیک با ایجاد یک لایه عایق بر روی سقف از اتلاف انرژی گرمایشی و سرمایشی جلوگیری می کند.

کاهش ارتفاع

بعضی از خانه ها مشکل ارتفاع سقف دارند. سقفهای‌ کاذب‌ آکوستیک راه آسانی برای کاهش ارتفاع سقف بدون آسیب رساندن به سازه اصلی هستند.

سقف کاذب آکوستیک
سقف کاذب آکوستیک

کاربرد سقفهای کاذب آکوستیک

سقف کاذب آکوستیک در مکانهای مسکونی، تجاری، تفریحی و … به فراخور نیاز، کاربرد دارد. از جمله  بیشترین کاربرد سقف کاذب آکوستیک در مکان هایی چون موارد زیر است:

  • سینما و سالن تئاتر
  • استودیوهای ضبط صدا
  • محیط های اداری
  • خانه ها
  • بیمارستان
  • دانشگاه
  • مدرسه

گذشته از کاربردهای ضروری و تخصصی، در هر مکانی که نیاز به عایق صوتی داشته باشد می توان از سقف کاذب آکوستیک استفاده کرد. زندگی شهری و صداهای آزاردهنده محیط اطراف، استفاده همگانی از این ابزار مفید را توجیه می کند.

سقف کاذب آکوستیک

معیارهای انتخاب سقف کاذب آکوستیک

در انتخاب سقف کاذب آکوستیک باید مواردی را در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه را از انتخاب خود به دست بیاورید. در ادامه به بعضی از معیارهای انتخاب سقف کاذب آکوستیک اشاره خواهیم کرد.

عملکرد آکوستیک 

اولین خواسته ما از سقف کاذب آکوستیک جذب صداهای اضافی به بهترین شکل است. پس مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید میزان کارایی و عملکرد آکوستیک سقف کاذب است. یعنی تا چند درصد می تواند صداهای اضافه را جذب کند.

مقاومت در برابر رطوبت

مقاومت در برابر رطوبت یکی دیگر از فاکتورهای مهم انتخاب سقف کاذب آکوستیک است. رطوبت باعث جذب آلودگی شده و ممکن است به مرور زمان کپک بزند. این موضوع گذشته از کاهش عمر سقف باعث ایجاد بیماری نیز می شود.

مقاومت در برابر آتش

سقف کاذب آکوستیک باید دارای هسته غیر قابل احتراق باشد تا در صورتی که تحت حرارت زیاد قرار گرفت مشتعل نشود.

 سهولت نصب و نگهداری

سهولت نصب، گذشته از اینکه هزینه نصب شما را پایین می آورد؛ در مواقعی که بخواهید به فضای پشت سقف کاذب دسترسی پیدا کنید نیز کار شما را راحت می کند.

معیارهای زیبایی

 علاوه بر این ویژگی ها سقف کاذب آکوستیک باید طوری انتخاب شود که بازتاب نور زیبایی داشته باشد. این موضوع گذشته از صرفه جویی در هزینه انرژی در زیبایی فضا نیز تاثیر بسزایی دارد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *