ارتباط با ما 02171731

پروفیل ام دی اف چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه پروفیل ام دی اف در واقع از تخته ام دی اف ساخته شده است. ویژگی های این پروفیل سبب شده تا بتوانیم امکانات نامحدودی را برای ایجاد اشکال و انواع مختلف نمایه فراهم کنیم. در ادامه با ویژگی های ام دی اف که روکشی برای پروفیل های مورد بحث می باشد توضیحاتی را ارائه می ...

پروفیل ام دی اف
3 دقیقه
0 دیدگاه
azaran23
زمان مطالعه: 3 دقیقه

پروفیل ام دی اف در واقع از تخته ام دی اف ساخته شده است. ویژگی های این پروفیل سبب شده تا بتوانیم امکانات نامحدودی را برای ایجاد اشکال و انواع مختلف نمایه فراهم کنیم. در ادامه با ویژگی های ام دی اف که روکشی برای پروفیل های مورد بحث می باشد توضیحاتی را ارائه می کنیم.

همه چیز درباره این محصول

ام دی اف تخته فیبری با چگالی متوسط می باشد که از مواد سازگار با محیط زیست به وجود آمده است. پروفیل ام دی اف از الیاف چوب خشک شده با استفاده از مواد چسبنده ساخته شده است که با فشار دادن و پرداخت گرم به تخته تبدیل می شود. عامل اصلی این اتصال الیاف لیگنین است که در هنگام گرم شدن از چوب آزاد می شود.

ام دی اف را می توان به راحتی با کمک اره یا آسیاب، سوراخ کرد. به طور کلی پروفیل ام دی اف یک ماده خوب و نرم برای نازک کاری می باشد. ام دی اف تقریبا دو برابر نئوپان استحکام دارد. مقاومت در برابر رطوبت و خواص مکانیکی MDF حتی از چوب نیز بهتر است.

به طور کلی ام دی اف به سختی قابل احتراق است، خواص فیزیکی و مکانیکی بالایی دارد و در برابر رطوبت کاملا مقاومت می کند، اما با این وجود از چوب ارزان تر می باشد. ام دی اف در برابر بخار نیز مقاوم است، در واقع متورم نشده و تاب نمی خورد.

پروفیل ام دی اف می تواند در برابر قارچ ها و میکروارگانیسم ها مقاوم کند. ام دی اف باعث می شود تا پروفیل در برابر ضربه های قوی مقاوم باشد و آسیب نبیند. همچنین یکنواختی کامل آن باعث می شود تا از تاب برداشتن، خم شدن و خشک شدن جلوگیری کند.

پوشش های پروفیل MDF

پوشش های پروفیل ام دی اف از تنوع زیادی برخوردار می باشند. برخی از این پوشش ها عبارتند از: فویل اکریلیک، پلی وینیل کلراید یا همان پی وی سی، پلی پروپیلن ، فویل فینیش، ، پلی استایرن و مهم تر از همه روکش های رنگی. شاید برایتان سوال پیش بیاید که بهترین پوشش کدام است؟ با ما همراه باشید، در ادامه به معرفی آن پرداخته ایم.

بهترین پوشش

فویل فینیش رایج ترین پوشش برای پروفیل ام دی اف است. این ماده بسیار ارزان و پرکاربرد می باشد. فویل فینیش در واقع کاغذی است که با رزین ترموست پردازش شده است. امروزه بازار از چنین پروفیل هایی اشباع شده است.

اما در اکثر مواقع از فویل پی وی سی به جای فویل فینیش استفاده می شود. پی وی سی دارای خواص حفاظتی بسیار بالاتر بوده و در عین حال نسبت کیفیت به قیمت ایده آل می باشد. فویل پی وی سی دارای مزایای زیر است:

– مقاومت بالا در برابر رطوبت

– مقاوم در برابر هر نوع آسیب شیمیایی و فیزیکی

– مقاوم در برابر تابش نور زیاد

– استحکام بالا

– مقاوم در برابر انواع لکه ها

همچنین تمیز کردن پروفیل ام دی اف پی وی سی بسیار آسان می باشد.

انواع پروفیل ام دی اف

پروفیل ام دی اف می تواند شفاف یا رنگدانه ای (مثلاً با الگوی بافت چوب)، براق یا مات، سفت یا انعطاف پذیر، صاف یا دارای بافت عمیق باشد. این پروفیل ها به دلیل تنوع رنگ، بافت و نقش برجسته، به تقلید هر نوع پوششی بر روی سطح مواد کمک می کند. برخی از این بافت ها عبارتند از: بافت سنگی، بافت مرمری، بافت چوبی و… . جالب است بدانید که این پروفیل ها با اینکه کاربردهای فراوانی داشته و بسیار زیبا می‌ باشند، در عین حال قیمت کاملا مناسبی دارند، به طوری که هر کسی می تواند آن ها را تهیه کند.

انواع پروفیل ام دی اف
انواع پروفیل ام دی اف

بهترین چسب برای تولید این محصول

بهترین چسبی که می توانید از آن برای چسباندن پروفیل ام دی اف استفاده کنید، چسب داغ پلی اورتان می باشد. این چسب مزایایی دارد که در باقی چسب ها به سختی پیدا می شود. مزایای این چسب عبارتند از:

  • مقاومت بالا در مقابل حرارت
  • مقاومت بالا در برابر آب و هر رطوبت دیگری
  • مقاومت بالا در مقابل آسیب های فیزیکی
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی مانند سفید کننده ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *