ارتباط با ما 02171731

میکروسمنت چیست و کجا می توان از آن استفاده کرد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه میکروسمنت یک پوشش مبتنی بر سیمان و افزودنی های طبیعی است که می تواند به صورت نازک (تقریباً 3-2 میلی متر) روی طیف وسیعی از سطوح مختلف از جمله کاشی و چوب اجرا شود. میکروسمنت با داشتن بافت های مختلف و رنگ های متنوع، طیف گسترده ای از امکانات تزئینی را به ما ارائه می ...

3 دقیقه
0 دیدگاه
azaran23
زمان مطالعه: 3 دقیقه

میکروسمنت یک پوشش مبتنی بر سیمان و افزودنی های طبیعی است که می تواند به صورت نازک (تقریباً 3-2 میلی متر) روی طیف وسیعی از سطوح مختلف از جمله کاشی و چوب اجرا شود. میکروسمنت با داشتن بافت های مختلف و رنگ های متنوع، طیف گسترده ای از امکانات تزئینی را به ما ارائه می دهد. این متریال به دلیل چسبندگی بالا این قابلیت را دارد که به صورت افقی یا عمودی اجرا شود.  

میکروسمنت می تواند هر سطح با هر اندازه ای را به صورت یکپارچه و بدون شکاف و درز بپوشاند. این موضوع تمیزکاری و ضدعفونی سطوح را راحت ترکرده و باعث ایجاد سطوح عاری از میکروب و باکتری می شود.

تطبیق پذیری، زیبایی، کارایی بالا، پوشش مناسب و هزینه کم از جمله دلایلی هستند که باعث استقبال روز افزون مصرف کنندگان از میکروسمنت شده اند.

کفپوش میکروسمنت
کفپوش میکروسمنت

انواع میکروسمنت

این پوشش در انواع مختلف و با کارایی های متفاوت وجود دارد. هر یک از انواع میکروسمنت برای محیط های خاص مناسب است و به راحتی می توان بهترین نوع آن را برای فضاهای مورد نظر انتخاب کرد. در ادامه به معرفی انواع میکروسمنت خواهیم پرداخت.

میکروبیس

میکروبیس رایج ترین نوع میکروسمنت است. میکروبیس مقاومت فشاری بالا و دوام خوبی دارد و برای ساخت دیوارها و کف خانه ها، مغازه ها و سایر مکانها استفاده می شود. همچنین میکروبیس می تواند به عنوان یک ماده تزئینی برای پوشاندن لک های روی دیوار استفاده شود.    

میکروستون

میکروستون مخلوطی از آهک، خاک رس، ماسه و سایر ذرات معدنی است. سنگ میکرو با آب مخلوط شده و سپس روی سطح مورد نظر قرار می گیرد. از میکروستون می توان برای ترمیم دیوارها، کف های ترک خورده یا حتی بتن های فرسوده استفاده کرد.

 

میکرو دک

میکرو دک یا میکرو دکینگ شامل ذرات کوچک سنگدانه است که با آب مخلوط می شود. این مخلوط روی تخته ها یا پنل هایی که در بالای تیرها یا تیرچه ها قرار داده شده اند ریخته می شود. میکرو دک بسیار مستحکم و مقاوم در برابر آب است.

میکروفینو

میکروفینو در ساخت بسیاری از منازل کاربرد دارد. میکروفینو مخلوطی از سیمان، سنگدانه، ماسه و آب است. میکروفینو بسته به ظاهر نهایی که می خواهیم از محصول به دست بیاوریم، می تواند از نسبت های متفاوتی از هر جزء تشکیل شود.   

آکواسمنت

آکواسمنت برای ساخت و تعمیر سازه هایی مانند جاده ها، ساختمان ها و پل ها استفاده می شود. همچنین می توان از آن در تصفیه خانه ها و سیستم های فاضلاب استفاده کرد. ماده اصلی آکواسمنت ماسه و سیمان پرتلند است. آکواسمنت ها به دلیل اینکه از ذرات ریز ماسه و سیمان تشکیل شده اند به عنوان میکروسیمان نیز شناخته می شوند.  

تنوع رنگ میکروسمنت
تنوع رنگ میکروسمنت

در کجا می توان از میکروسمنت استفاده کرد؟

تقریبا در بیشتر فضاهای داخلی و خارجی می توان از میکروسمنت استفاده کرد. این پوشش به خاطر تنوع بافت و رنگ و همچنین قابلیت پرداخت های متفاوت، یک پوشش منحصر به فرد برای همه فضاهای داخلی و خارجی است. به دلیل تنوع بالای میکروسمنت، از این پوشش می توان برای وان، سرویس بهداشتی، پله ها، مبلمان، بالکن، حیاط خلوت، شومینه، استخرها، نمای آپارتمان، ویلاها و… استفاده کرد.  

مزایای آن کدامند؟

مزایای میکروسمنت بسیار زیاد است. در ادامه به معرفی تعدادی از این مزایا خواهیم پرداخت.

  • چسبندگی قابل توجهی دارد و می تواند به سطوح مختلف بچسبد.
  • بخاطر ضخامت کم، بسیار سبک است.
  • در مقایسه با دیگر پوشش های تزیینی بسیار مقرون به صرفه است.
  • در برابر ضربه، خط و خش، نور خورشید و موارد دیگر مقاومت بسیار بالایی دارد.
  • بخاطر بافت و جنس خاصی که دارد ضد آب و ضد لغزش است.
  • یکی از بهترین مصالح ساختمانی برای گرمایش از کف است.
  • یک ماده بسیار بادوام در مقابل ترک خوردگی است.
  • بخاطر تنوع زیاد در بافت و رنگ می تواند برای همه سطوح و هر سلیقه ای مناسب باشد.

در نهایت اینکه میکروسمنت یک پوشش پیوسته بدون اتصالات است. برای اجرای آن نیازی به استفاده از ماشین آلات و کار ساختمانی نیست و بسیار تمیزتر از متریالهای دیگر می توان آن را اجرا کرد. 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *