ارتباط با ما 02171731

قرنیز پی وی سی چیست؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه یکی از به روزترین انواع قرنیزهای موجود در بازار از جنس پلاستیک همان قرنیز پی وی سی است. این نوع قرنیز با خاصیت seal یا آب بندی از تعدادی لایه مختلف پلاستیک در رنگ ها و طرح های گوناگونی تولید می شود. سپس به بازار عرضه می گردد. همچنین قرنیز PVC وزن سبکی داشته و ...

قرنیز پی وی سی
3 دقیقه
0 دیدگاه
azaran23
زمان مطالعه: 3 دقیقه

یکی از به روزترین انواع قرنیزهای موجود در بازار از جنس پلاستیک همان قرنیز پی وی سی است. این نوع قرنیز با خاصیت seal یا آب بندی از تعدادی لایه مختلف پلاستیک در رنگ ها و طرح های گوناگونی تولید می شود. سپس به بازار عرضه می گردد. همچنین قرنیز PVC وزن سبکی داشته و از مقاومت بالایی در برابر ضربه های احتمالی برخوردار می باشد. این نوع قرنیز قابل شست و شو بوده و بهترین گزینه برای مناطق با آب و هوای شرجی و بارانی محسوب می شود.

انواع قرنیز پی وی سی

قرنیز پی وی سی یکی از پرکاربردترین انواع قرنیز در امکانی با رطوبت بالا می باشد. برای مناطقی همچون شمال و جنوب کشور بهترین انتخاب خواهد بود. این نوع قرنیز به دو صورت قرنیز تو پر و قرنیز تو خالی در دسترس می باشد. ویژگی های هر کدام از آنها به شرح زیر است.

 

قرنیز توپر پی وی سی

قرنیز پلی استایرن نام دیگر این قرنیز پی وی سی است که ظاهر آن بعد از نصب شباهت زیادی به قرنیزهای چوبی و MDF دارد. البته این نوع قرنیز از درخشندگی و براقیت بیشتری برخوردار می باشد. همچنین از مزیت های قرنیز توپر می توان به مواردی همچون:

  • قابل شست و شو بودن
  • عدم آسیب دیدگی گوشه ها
  • عدم پریدگی در زمان نصب
  • عدم ایجاد غبار و گرد ناشی از برشکاری اشاره کرد.

ضخامت هر شاخه در قرنیز توپر 8mm و طول آن 2.80-3m است. ناگفته نماند یکی از محبوب ترین رنگ ها در این نوع قرنیز همان رنگ سفید بدون رگه و یکدست می باشد.

قرنیز توخالی پی وی سی

قرنیز کمبو نام دیگر قرنیز پی وی سی توخالی است. در پشت آن فضاهای خالی وجود دارد و شکل ظاهری آن به صورت داکت می باشد. البته فضای خالی برای عبور انواع کابل و سیم است و نحوه ی نصب آن با سایر قرنیزها تفاوت دارد. پس در مرحله نخست باید شاسی پشت قرنیز که در دو شکل 3cm و 9cm موجود می باشد بسته به نیاز مشتری و شرایط محیط نصب گردد. حال با فشار بخش اصلی قرنیز روی شاسی سوار می شود. ناگفته نماند که این نوع قرنیز در صورت نیاز می توان دوباره آن را جدا کرد که یک پروسه کاملا راحت می باشد. همچنین به محض جابجایی کابل و سیم ها و به تنهایی می توان دوباره قرنیز توخالی را روی شاسی سوار کرد.

کاربرد قرنیز پی وی سی

کاربرد قرنیز پی وی سی
کاربرد قرنیز پی وی سی

قرنیزهای مورد استفاده در گذشته بیشتر از جنس چوب و سنگ بودند که با پیدایش قرنیزهای پلی استایرن و PVC از محبوبیت این نوع قرنیزها کاسته شدند. البته یکی از دلایل استفاده از این نوع قرنیز می توان به محافظت از انواع نازک کاری های سازه در مقابل صدمات اشاره کرد. همچنین قرنیز PVC ظرافت و جلوه ویژه ای به پارکت لمینت داده و در نقش یک قاب به دور قرنیز پس از نصب تمام توجه ها را به خود جلب می کند.

استفاده از قرنیز پی وی سی برای کفپوش های لمینت و یا پارکت یکی دیگر از مهم ترین کاربردهای این نوع قرنیز به شمار می رود. زیرا کفپوش باید زمان نصب حدود 1cm از دیوار فاصله داشته باشد. البته این مورد ظاهر ناخوشایندی به داخل سازه بخشیده و گرد و غبار بیشتری بین کفپوش و دیوارها جمع می شود. بنابراین جهت زیباتر و جذاب تر شدن ظاهر ساختمان و حذف این فاصله 1cm بهتر است قرنیز را به کار برد. از دیگر دلایل استفاده از قرنیز PVC می توان به ضدآب بودن و ضد حشره بوده آن اشاره کرد. پروسه نصب این نوع قرنیز خیلی راحت بوده و مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی دارد. ناگفته نماند که تنوع و طرح بندی در این نوع قرنیز بسیار زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *