ارتباط با ما 02171731

ماربل شیت چیست؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه ماربل شیت چیست ماربل شیت نوعی سنگ مصنوعی است که از پودر سنگ (پودر کربنات کلسیم) و پلاستیک (رزین PVC) ساخته می شود. این سنگ ها امروزه بسیار مورد توجه افرادیست که می خواهند به یک نوع طراحی داخلی شیک و لوکس در مکان مورد نظر خود دست پیدا کنند. ماربل شیت که به آن ...

4 دقیقه
0 دیدگاه
azaran23
زمان مطالعه: 4 دقیقه

ماربل شیت چیست

ماربل شیت نوعی سنگ مصنوعی است که از پودر سنگ (پودر کربنات کلسیم) و پلاستیک (رزین PVC) ساخته می شود. این سنگ ها امروزه بسیار مورد توجه افرادیست که می خواهند به یک نوع طراحی داخلی شیک و لوکس در مکان مورد نظر خود دست پیدا کنند.

ماربل شیت که به آن پانل PVC نیز گفته می شود، به طور گسترده به عنوان یک ماده تکمیل کننده برای دیوارها و سقف ها مورد استفاده قرار می گیرد. این پانل ها می توانند به عنوان جایگزینی برای مواد فیبر معدنی مانند گچ بکار بروند.

ورق های پانل شیت می توانند جایگزین کاشی های دیوار در حمام و دستشویی شوند. بعلاوه میتوان از آنها به عنوان دیوارپوش های تزئینی به جای موادی مانند ام دی اف یا کاغذ دیواری استفاده کرد. بنابراین اگر به دنبال جایگزینی برای مواد سنتی هستید، این سنگ های زیبا می توانند بهترین انتخاب باشند.

در کجا از ماربل شیت استفاده می شود؟

ماربل شیت مرمری با توجه به خواص بسیار خوبی که دارد در بیشتر مکان ها به ویژه در بخش تجاری قابل استفاده می باشد. این ورق ها بسیار جذاب، ارزان، ضد آب و مقاوم بوده و همچنین باعث صرفه جویی زیادی در تزئین، تعمیر و بازسازی دیوار می شوند.

امروزه سنگ ماربل شیت به طور فزاینده ای جایگزین سایر پوشش های دیوارهای داخلی و مواد تزئینی دیگر مانند چوب، فلز، سنگ طبیعی و سایر مواد هنری یا ترکیبی می شود.

به لطف رنگ ‌های کلاسیک جذاب و لاکچری مرمر و چوب، پانل‌ های دیواری PVC به طور گسترده در خانه ها، شرکت‌ها، دفاتر، اتاق‌ های جلسه، فروشگاه‌ های مد، رستوران‌ ها، کافه‌ ها و سالن‌ ها به ‌طور گسترده استفاده می‌شوند.

همچنین ماربل شیت را می توان در لابی، سوپر مارکت ها، مراکز خرید، اتاق های کلاس مدرن، سالن های آرایشی، کتابخانه ها، بیمارستان ها، کلینیک ها، مناطق بازی، سالن های سینما، استودیو ها، گالری های هنری، مراکز نمایشگاهی، تالارهای عروسی، باشگاه ها و سالن های ورزشی بکار برد.

همانطور که متوجه شدید تقریبا هیچ محدودیت مکانی برای استفاده از این ورق های زیبا و خاص وجود ندارد. این مصالح جدید می توانند به خوبی جایگزین سایر مصالح ساختمانی شوند.

کاربرد ورق PVC در آپارتمان

کاربرد سنگ ماربل شیت در آپارتمان ها بسیار گسترده است و می توان از این ورق ها در جای جای خانه استفاده کرد. پذیرایی و هال، اتاق خواب ها، آشپزخانه و سرویس بهداشتی مکان های بسیار خوبی برای استفاده از این سنگ ها می باشند.

همچنین ماربل شیت را می توان علاوه بر دیوارهای آشپزخانه، در تزئین کف و کابینت ها نیز بکار برد.

حضور این سنگ در سرویس های بهداشتی، علاوه بر جنبه تزئین و زیبایی، دارای جنبه کاربردی و مفید می باشد. چرا که ماربل شیت ضد آب بوده و به هیچ عنوان در مقابل رطوبت دچار خرابی، شکستگی و کپک زدگی نخواهد شد.

جایگذاری ورق های PVC به جای مواد سنتی در دکوراسیون داخلی، می تواند خانه شما را تبدیل به کاخی مجلل و لاکچری کند.

مزایای استفاده از ماربل شیت ها

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، امروزه ماربل شیت ها در اکثر طراحی های داخلی به چشم می خورند. یکی از بزرگترین دلایل استفاده از این سنگ ها به جای مصالح سنتی و قدیمی، زیبایی خاص و منحصر به فرد آنهاست که می تواند هر مکانی را مجلل و شیک کند.

دیگر دلیل محبوبیت ماربل شیت، مزایای بسیار زیاد آن است که در ادامه به طور مفصل در این رابطه توضیحاتی را به شما ارائه کرده ایم تا بتوانید به خوبی تصمیم بگیرید.

  • تنوع بالا

 سنگ های ماربل شیت دارای انواع بسیار زیادی از الگوها، بافت ها و رنگ ها می باشند، بنابراین دست شما در انتخاب کاملا باز بوده و می توانید پانل مطابق با سلیقه خود را خریداری کنید.

  • طرحی زنده

این سنگ ها با وجود مصنوعی بودن، طراحی بسیار دقیق و زنده ای دارند که با سنگ های طبیعی فرقی ندارد. با اینحال حتی اگر تفاوتی باشد، آن تفاوت زیباتر بودن ماربل شیت ها است.

  • سبک و بادوام

پانل های PVC موادی سبک، مستحکم و بسیار بادوام هستند که در کارخانه تولید می شوند و حمل و نقل و مونتاژ آنها در محل بسیار آسان است. نحوه نصب ماربل شیت ها سختی چندانی نداشته و در مدت زمان کوتاهی به سرانجام می رسد.

  • بسیار آب گریز

پانل های دیوار و سقف ماربل شیت از مواد ضد آب ساخته شده اند، بنابراین این سنگ ها تا حد بسیار زیادی در برابر آب و هر نوع رطوبتی مقاومت می کنند.

آنها برای روکش سقف و دیوار در مناطق حساس به رطوبت، به عنوان مثال در حمام، زیرزمین و گاراژ بسیار مناسب می باشند. از آنجایی که پانل های دیواری PVC در برابر رطوبت مقاوم هستند، از رشد کپک نیز جلوگیری می کنند.

  • مقاوم در برابر آتش

ماربل شیت ها علاوه بر اینکه ضد آب هستند، ضد حرارت نیز محسوب می شوند و می توانند بهترین گزینه برای دیوار های آشپزخانه باشند.

  • نگهداری آسان

برق انداختن ورق ماربل شیت بسیار آسان است. این ورق ها به راحتی با یک پارچه مرطوب تمیز می شود. پوشش پلی اورتان روی این پانل ها سطح صافی به آن می دهد و در نتیجه از جمع شدن کثیفی جلوگیری می کند.

  • اقتصادی

پانل های دیوار و سقف PVC نسبت به باقی مصالح بسیار ارزان تر هستند. بهترین نکته در مورد این ورق های زیبا این است که پس از نصب بر دیوار یا سقف، آماده استفاده هستند و نیازی به رنگ آمیزی یا تزئین ندارند.

  • طبیعت

تشکیل یک سنگ در طبیعت، سالیان سال طول می کشد، بنابراین بهتر است تا جایی که امکان دارد، مصرف مواد طبیعی را به حداقل برسانیم. همانطور که متوجه شدید ماربل شیت ساختاری مصنوعی دارد، یعنی سنگی از طبیعت کم نشده است. بنابراین استفاده از این ورق ها به جای سنگ های طبیعی، کمکی بزرگ به محیط زیست می باشد.

کلام نهایی

اکنون اطلاعات زیادی در مورد ماربل شیت ها دارید و کاملا متوجه به صرفه تر بودن این پانل ها شده اید. به همین دلیل می توانید پانل های PVC را انتخاب کرده و دیوارهای خود را جذاب و تزئینی جلوه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *